Вступ 2020: ТОП-10 новацій прийому до вишів наступного року

Проект «Умов прийому до вишів на 2020-й рік» передбачає невеликі зміни в умовах вступної кампанії. У дію вступає практика подання заяв через електронні ресурси. Особлива увага буде приділятися заходам, що зроблять систему більш ефективною та простою.

Вступ до ВНЗ є важливим кроком для кожного абітурієнта. Проте це непроста процедура, яка займає певний проміжок часу. Кожного року вносяться незначні зміни до вступних кампаній в університети України, а зараз планується ввести деякі корективи до Умов прийому, які вступлять в силу у 2020 році.

Міністр освіти позитивно відгукується про даний проект і стверджує, що система освіти в Україні поступово вдосконалюється. Ганна Новосад та її команда активно працюють над завершенням та удосконаленням даної реформи у системі освіти.

Працівники міністерства зазначають, що у цій справі головними пріоритетами є планування усіх корективів та системна підготовка вступників до майбутніх змін. Всі внесення у проект є цікавими та корисними, але головне, щоб вони ефективно впроваджувались у практику сучасних ВНЗ. Які ж зміни увійшли у даний проект?

10 головних новацій, які увійшли в законопроект

  1. З 2020 року абітурієнт має змогу подати 5 заяв на бюджет, на контракт кількість заяв обмежуватись не буде.
  2. Прохідний бал для того, щоб вступити або перевестись на бюджетну форму навчання становить 125 балів.
  3. Підготовка молодших бакалаврів стане ступенем вищої освіти, а для того, щоб вони могли навчатись на бюджетній формі навчання, прохідний бал 125 не діятиме.
  4. Будуть дійсними сертифікати ЗНО 4 років: 2017 року (крім іноземних мов), 2018-2020 рр. з усіх предметів.
  5. ВНЗ має створити всі необхідні умови вступу на такі напрями підготовки, де передбачається проведення вступних іспитів, співбесід та творчих конкурсів для людей з особливими освітніми потребами та обмеженими можливостями.
  6. Щоб вступити на лікарські напрями підготовки, з 2-го та 3-го конкурсних предметів треба набрати не менш як 150 балів. На правові та управлінські напрями підготовки прохідний бал збільшується до 150.
  7. Для того щоб вступити на бакалавра після отримання диплому молодшого спеціаліста, потрібно подавати сертифікат ЗНО з української мови та літератури. Для навчання за економічними та управлінськими напрямами підготовки обов’язково подавати сертифікат ЗНО з математики.
  8. У 2019 році МОН провело конкурс разом із МОЗ, у наступному році приєднається Державна фіскальна служба. В майбутньому планується залучити до конкурсу Державну службу статистики та Міністерство культури.
  9. Широкого поширення набуває практика подання заяв через електронні ресурси. Користуватись таким способом подання документів зможуть не лише абітурієнти на базі середньої школи, а й бакалаври при вступі у магістратуру. Такою можливістю можуть користуватись і ті вступники, яким мають надаватися пільги. Для цього потрібно буде просто завантажити необхідні документи. Вступ до ВНЗ стане ще простішою процедурою.
  10. Напрямів підготовки, на які треба складати ЄВІ з іноземної мови, у 2018 році було 18, у 2019 році – 32. У 2020 році складання такого іспиту за технологією ЗНО передбачається більше ніж на 80 спеціальностей.

Ці та інші пропозиції та новації незабаром будуть оприлюднені для того, щоб стало можливим їх обговорення та внесення змін. Усі бажаючі можуть запропонувати свої зауваження та побажання. Проект спрямований на створення всіх необхідних умов для вступу та здобуття освіти за будь-яким ступенем підготовки та забезпечення втілення всіх прав вступників на здобуття вищої освіти у ВНЗ. Проект створений за умови доцільного внесення корективів у розвиток освіти та озброєння інформацією вступників 2020 року.

Це ще не всі нововведення, які мають відображатись у законопроекті. Буде проводитись більше єдиних широких конкурсів та національних конкурсів, збільшення спеціальностей забезпечить розширення можливостей вступників. Завдяки тому, що вступники зможуть більш виважено обирати спеціальності та ВНЗ, більший відсоток абітурієнтів отримає шанс навчатися в омріяних університетах. Проект націлений на позитивний результат, який має забезпечити здобуття сучасної освіти певного рівня та значно підвищити якість вищої освіти.

Андрій Драгуцан, кафедра АПЕПС, ТЕФ